CASE

CMC Worldwide en Arcus IT: samen groeien

CMC Worldwide is ruim drie jaar klant bij Arcus IT. Tien jaar geleden startte Ravi Schuster, founder en managing director, het bedrijf. Inmiddels heeft de organisatie meer dan dertig man personeel in dienst en groeien ze hard. Zowel qua mensen, als systemen. Want een groeiende organisatie vraagt om IT die meebeweegt én een partner die daarin ondersteunt. We spraken Ravi over de rol van IT binnen CMC Worldwide en over de samenwerking met Arcus IT.

CMC Worldwide

CMC Worldwide is een debiteurenmanagementorganisatie, in de volksmond een incassobureau genoemd, die zowel nationaal als internationaal opereert. Het bedrijf richt zich hiermee op de branches Accountancy, Vastgoedverhuur, Financiële en Juridische dienstverlening en Telecom en ICT.

Ravi: “Wij helpen onze klanten om onbetaalde facturen betaald te krijgen. In 2017 en 2018 groeiden we enorm hard, mede omdat de Aziatische en Europese markt weer aantrok na een mindere economische periode. We werkten toen nog op fysieke servers, maar waren daardoor niet schaalbaar genoeg. Als we ineens tien nieuwe collega’s moesten aannemen, en dat zat eraan te komen, hadden we echt een probleem. Daarom wilden we naar de cloud toe, maar alleen met goede IT-ondersteuning.”

In de zoektocht naar een IT-partner kwam CMC in 2018 bij Arcus IT terecht. “Bij de transitie wilden we door kunnen blijven werken, oftewel: geen downtime. Én we zijn geen shoppers: onze keuze is voor de lange termijn. Met elke partner verwachten we te groeien. Werk je samen? Dan til je elkaar naar een hoger niveau. En bij Arcus IT zat dat naar ons idee goed. Uiteindelijk zijn we in 2018 samen overgestapt naar de cloud.”

Ad hoc handelen en proactief meedenken

De cloud-transitie verliep soepel. “De overstap ging snel en eventuele issues werden gelijk aangepakt en opgelost. Dat is wat je zoekt in een partner. Inmiddels werken we ook in de Modern Workplace van Arcus IT en wordt er proactief meegedacht op allerlei fronten. Afgelopen week nog hadden we een gesprek over een verzekering tegen cyberaanvallen. Ze komen met ideeën en kijken daarbij echt naar de huidige en eventueel toekomstige behoefte van jou als klant. De accountmanager checkt regelmatig in en er is dagelijks contact met de servicedesk. Begint er een nieuwe collega? Dan wordt er snel geschakeld zodat hij of zij zo snel mogelijk aan de slag kan.”

Groeien dankzij goede IT

Goede IT is voor veel organisaties onmisbaar, en zo ook voor CMC Worldwide. “Zonder de Modern Workplace van Arcus IT in combinatie met Microsoft 365 back-up, hadden we nooit zo snel en goed kunnen opschalen. Door Office 365 kunnen we altijd en overal werken. En doordat we alles in de cloud doen, ook onze telefonie, zijn we niet meer afhankelijk van onze fysieke locatie. Breekt er hier brand uit? Dan verschuiven we zo naar een ander kantoorpand. Vóór de coronapandemie waren we hier eigenlijk al klaar voor. We hoefden alleen wat extra hardware aan te schaffen, zoals toetsenborden en headsets, en iedereen kon thuis aan de slag.”

Arcus IT als IT-partner

Op de vraag waarom CMC Worldwide zo graag samenwerkt met Arcus IT, heeft Ravi een duidelijk antwoord klaar: “Arcus IT biedt transparantie. Ze zijn de afgelopen jaren hard gegroeid, die ambitie hebben ze nooit onder stoelen of banken gestoken. Daarnaast geven ze duidelijk aan wat er wel én niet kan. Als ik nu opbel met de vraag of we bijvoorbeeld een specifieke applicatie direct kunnen toevoegen aan onze onlinewerkomgeving, dan krijg ik een eerlijk antwoord. Die transparantie stel ik zeer op prijs. Daar heb je veel meer aan dan een halfbakken antwoord.

De accountmanager neemt ook weleens iemand van de servicedesk mee hier naartoe. Dat zorgt voor een stukje verbinding en vertrouwen. Even het gezicht zien van degene aan de andere kant van de lijn. Laatst vierden we ons 10-jarig jubileum, kwam er toch weer even iemand langs om ons te feliciteren, ik vind dat voor een IT-partner wel bijzonder. Niet alleen inhoudelijk attent, maar ook op een persoonlijker niveau.”

De toekomst

“We willen dit jaar nog een aantal ISO-certificeringen behalen. Ik sluit niet uit dat we Arcus daarvoor nodig hebben. Het belangrijkste is dat ze voorop blijven voorlopen in het IT-landschap en ons blijven betrekken in de laatste IT-ontwikkelingen. Kijk, ieder bedrijf heeft zijn kennis en ervaring. Als je Ferrari’s verkoopt, dan heb je kennis over Ferrari’s. Maar uiteindelijk is Arcus een soort van verkoper én monteur. Ik kan een Ferrari kopen, maar dan weet ik nog niet per se hoe de motor werkt, misschien weet ik nog net hoe de olie ververst moet worden. En daar komt Arcus in beeld, ze zijn de ideale monteur. Die denkt met je mee, vraagt hoe het met je gaat en komt ook nog langs met een bosje bloemen voor je verjaardag. Als die monteur goed zijn werk blijft doen, dan zou ik niet weten waarom ik moet overstappen.”

Groeit jouw kantoor ook als kool? Overweeg je om naar de cloud over te stappen? Of wil je simpelweg even sparren over jouw IT-inrichting? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee!

 

Whitepaper

Ontdek jouw roadmap naar de online werkplek

BEKIJK DEZE ANDERE CASES