3CX, KPN EEN of Teams: welke Cloud-telefonie past bij jouw bedrijf?

Bel je in jouw organisatie nog met traditionele telefonie? Maar ben je het zat dat flexwerken hiermee onmogelijk is, je veel complexe bekabeling nodig hebt en de kosten steeds hoger oplopen? Dan is het tijd om over te stappen naar Cloud-telefonie (ook wel VoIP). Ontdek in dit blog de voordelen hiervan én welke telefonie-oplossing het best past bij jouw organisatie. 

Focus op Cloud-telefonie 
Even heel kort: wat is Cloud-telefonie? Hiermee bel je via het internet, in plaats van via het mobiele netwerk. Dit betekent dat je geen telefonienetwerk meer nodig hebt, alleen een goede internetverbinding.  

Wij focussen ons echt op dit type telefonie-oplossingen. Cloud-telefonie sluit namelijk veel beter aan bij de moderne manier van werken. Want je kunt overal zakelijk bellen, waardoor je probleemloos thuiswerkt. Daarbij schaal je makkelijk op en af met het aantal gebruikers, integreert het eenvoudig met je mobiel én is het veel lager in de kosten. Kortom: zakelijk bellen via het internet is een stuk gebruiksvriendelijker! 

3 typen Cloud-telefonie 
Bij Arcus IT kozen we voor drie varianten van Cloud-telefonie, namelijk 3CX, KPN EEN en Teams Direct Routing. Op hoofdlijnen houden ze het volgende in:  

3CX: een krachtig VoIP-platform 
3CX is een softwarematige IP-telefooncentrale en één van de grootste VoIP PBX-fabrikanten van dit moment. Het bedrijf staat bekend om de complete software met talloze functies voor bellen via een computer, VoIP-telefonie en videogesprekken. Daarnaast kun je gebruikmaken van een gratis 3CX-app waarmee je oproepen direct laat doorschakelen naar je smartphone. 

  • Geschikt voor: Bedrijven en organisaties met veel flexwerkers, zoals zorginstellingen, scholengemeenschappen en flexwerkers.

  • Voordelen: Je kunt onbeperkt gebruikers toevoegen, gratis intern bellen en ál je communicatie in de app bundelen; chat, video, Facebook-berichten, instant messaging en ga zo maar door. Deze oplossing is ook bewezen stabiel en doordat we deze hosten in ons eigen datacenter, kunnen we eventuele storingen snel bij de bron aanpakken.

KPN EEN: een bekende speler in de markt 
Een andere bekende speler in de telefoniemarkt is KPN EEN. De toonaangevende leverancier van telecommunicatie en IT is tenslotte marktleider in Nederland. Met deze telefonieoplossing maak je gebruik van de razendsnelle glasvezelverbinding.  

KPN investeert continu in sneller, stabieler en veiliger internet én is de enige provider die vast en mobiel technisch integreert. Ook zijn wij KPN Excellence Partner wat inhoudt dat je direct met ons kunt schakelen, zonder tussenkomst van KPN, én dat wij bundelkortingen kunnen aanbieden.  

  • Geschikt voor: Kleinere organisaties die het liefst via het mobiele netwerk bellen.

  • Voordelen: Deze oplossing biedt een goede integratie met je mobiele telefoon en je kunt één bundel voor je telefonie, tv en internet afsluiten. Daarbij heeft KPN een eigen, bewezen stabiel, mobiel netwerk en is de installatie van KPN EEN relatief eenvoudig en dus ook goedkoop.


    Beeld_zonder_opmaken_Telefonie

Teams Direct Routing: alle communicatie op één plek 
Werk jij op dit moment al veel met Microsoft Teams? Koppel dan je vaste en/of mobiele telefoonnummers aan Teams in de Cloud! Dankzij de functie Teams Direct Routing kun je het platform gebruiken als kantoortelefoonsysteem. Ook stel je eenvoudig handige keuzemenu’s en wachtrijen in en verbind je bellers snel door naar een beschikbare medewerker.  

  • Geschikt voor: Bedrijven die al veel met Teams werken, dan is het een kleine stap om ook hier je telefonie op aan te sluiten.

  • Voordelen: Je hebt al je communicatie op één plek en mensen hoeven niet eens Teams te hebben om tóch via dit platform te bellen.

Keuze op maat 
Wel benadrukken we dat de keuze voor een telefonie-oplossing heel persoonlijk is. Je belt ontzettend veel op een dag en dan moet het wel bij jouw werkwijze passen. Daarom kijken we altijd eerst naar hoe jij nu werkt, vragen we hoe je wilt werken (dat komt niet altijd overeen) en wat je wilt bereiken. Uit zo’n gesprek blijkt vanzelf wat belangrijk is voor jou en hoe dat zich vertaalt naar een oplossing.  

Neem contact op 
Wil je advies over de juiste telefonie-oplossing voor jouw bedrijf?
Neem dan contact met ons op via
newbusiness@arcusit.nl of 088 058 59 10. 

Gratis whitepaper:
'Formuleer jouw routekaart naar de online werkplek'
Download de whitepaper