CASE

Qwintess

 Wat zijn de mogelijkheden van een volledige online werkplek? Hoe realiseren we een kostenbesparing én bereiden we ons voor op de toekomst? Op welke manier kunnen we onze digitale informatievoorziening optimaal inrichten? Met deze vragen kwam Qwintess terecht bij Arcus IT. We spraken met Johan van Leeuwen – relatiebeheerder bij Qwintess – en Erik van Rijn – accountmanager bij Arcus IT – over het antwoord op deze vragen én de samenwerking.

Qwintess

Qwintess is een startend accountantskantoor met een unieke visie. Uiteraard verzorgt het bedrijf ook aangiftes en jaarrekeningen, maar de focus van Qwintess ligt op de adviesrol naar ondernemers in de ontwikkelingen van hun bedrijf. Johan: “Wat wil een ondernemer bereiken met zijn bedrijf en hoe kan hij dat realiseren? Winst maken is belangrijk voor organisaties, maar welke rol speelt bijvoorbeeld duurzaamheid? Wij treden op als adviespartner bij het beantwoorden van deze vragen op bedrijfseconomisch en fiscaal gebied.”

Bij de start van de organisatie in 2018 heeft Qwintess de hulp ingeschakeld van Arcus IT. Erik: “Qwintess zag de tendens richting de online werkplek en besloot daarom direct te kiezen voor een volledig webgebaseerde werkplek. Wij hebben een Workspace-omgeving ingericht en verzorgen het beheer hiervan. Hiermee is Qwintess niet alleen klaar voor de toekomst, maar realiseert het ook een flinke kostenbesparing.”

Kostenbesparing door Workspace

De keuze voor de online werkplek was de meest passende en voordelige keuze voor Qwintess. Johan: “We startten net met onze organisatie en konden onze IT-omgeving daarom vanaf de basis opbouwen. Veel accountantskantoren werken nog met lokaal draaiende applicaties en zijn daarmee afhankelijk van lokale servers. Samen met Arcus IT kwamen we erachter dat dit voor ons geen noodzaak was en dat we dus een hoge investering in een lokale server konden voorkomen. De volledig webgebaseerde omgeving van Workspace past goed in onze visie en is een stuk voordeliger.”

Digitale informatievoorziening

Voor optimaal advies aan klanten is het verzamelen van de juiste informatie voor Qwintess cruciaal. “We zien dat de ontwikkelingen op digitaal gebied hard gaan en hebben ervoor gekozen om volledig in te zetten op state of the art digitale informatievoorziening. Zo kunnen we snel en eenvoudig informatie ontsluiten, bespreken en inzichtelijk maken. Dat is een grote meerwaarde voor onze klanten. Arcus IT maakt dat met de online werkplek mede mogelijk voor ons”, legt Johan uit.

Veilig inloggen met SecureLogin

Voor een vereenvoudiging van het inlogproces en optimale databescherming heeft Arcus IT SecureLogin geïmplementeerd in de online werkplek van Qwintess. Erik: “Er zijn zoveel gebruikersnamen en wachtwoorden dat deze vaak worden vergeten of ergens worden genoteerd. Dat is onhandig én onveilig. SecureLogin bundelt tokens en wachtwoorden, waardoor gebruikers centraal alle webapplicaties met behulp van single sign-on kunnen ontsluiten.” Johan vult aan: “Juist omdat wij volledig online werken, is het voor onze medewerkers een uitkomst dat ze op deze manier alle webapplicaties veilig kunnen gebruiken zonder steeds opnieuw te moeten inloggen.”

Samenwerking

De samenwerking met Arcus IT bevalt Qwintess goed. “Alles draait goed, we hebben de servicedesk van Arcus IT amper nodig. De problemen die we wel aankaarten, worden snel opgelost. Laatst hadden we naar ons idee een lastig probleem waarover we al in contact waren met onze leverancier. We kwamen er niet uit en hebben daarom Arcus IT om hulp gevraagd. Zij losten het snel en eenvoudig voor ons op. Ik zou Arcus IT zeker aanbevelen!”, besluit Johan van Leeuwen.

Wil je meer weten over Workspace en de mogelijkheden binnen jouw organisatie? Neem dan contact met ons op!

Whitepaper

Ontdek jouw roadmap naar de online werkplek

BEKIJK DEZE ANDERE CASES