CASE

Nusantara Zorg

Sinds de samenwerking met Arcus IT is er veel veranderd voor Stichting Nusantara Zorg. Nusantara ging van lokaal werken naar de cloud, mobile security werd aangescherpt en door het mobiel werken met elektronische patiëntendossiers is ook de kans op datalekken verkleind. Cees de Boer, Nusantara: “Al onze medewerkers werken veiliger, effectiever én efficiënter met de oplossingen van Arcus IT. Daarnaast realiseren we ook nog eens extra rendement.” Bent u benieuwd hoe? Lees de case van Nusantara!

Stichting Nusantara Zorg

Stichting Nusantara Zorg is een cultuurspecifieke zorginstelling, ontstaan uit verschillende instellingen die in 1958 klaarstonden om de mensen op te vangen die vanwege de dekolonisatie van Indonesië naar Nederland kwamen. Deze mensen werden ouder en hadden zorg en verpleging nodig. Nusantara staat voor het bieden van kwalitatief hoogwaardige, cultuurspecifieke zorg en dienstverlening, waarbij de cliënt uit haar doelgroep centraal staat. Gastvrijheid, oprechte interesse, respect, betrouwbaarheid en ontwikkeling staan hierbij centraal. Cees de Boer, Nusantara: “Deze kernwaarden zien we ook terug in de kwaliteiten van Arcus IT, één van de redenen waarom we zo’n fijne en succesvolle samenwerking hebben.”

Van lokaal naar de cloud

De samenwerking begon in 2015. Cees de Boer: “Onze IT omgeving draaide nog lokaal en we zochten een IT-partner die ons met een nieuwe omgeving kon helpen. In onze zoektocht kwamen we Arcus IT tegen en al tijdens het eerste gesprek, destijds met Nico Riphagen, wisten we dat het een match was. Het voelde goed, de offerte stond als een huis, ze waren heel open en transparant én zijn dat nog steeds.”

Langetermijnrelatie

Vertrouwen is de basis van de samenwerking. Cees de Boer: “Het gaat om een goede connectie, dat je kunt vertrouwen op jouw dienstverlener. We kennen allebei een no-nonsense mentaliteit en doen wat we zeggen. Arcus IT heeft zichzelf al vanaf het begin bewezen. De kwaliteit is goed en als we vragen of problemen hebben, dan regelt Support het direct. We zijn geen organisatie die ieder jaar weer met een ander wil werken, de langetermijnrelatie is juist belangrijk en daar investeren we in.”

Security altijd up-to-date

Naast dat Nusantara in de Arcus IT cloud werkt, is Arcus IT ook preferred supplier van hardware. Cees de Boer: “Alle hardware die we in ons netwerk kunnen hangen, bestellen we bij Arcus IT. Zo weten we ook zeker dat de security meteen up-to-date is, want Arcus IT stelt de beveiliging direct goed in. Voor onze tablets en smartphones maken we gebruik van Mobile Device Management. Al onze tablets worden uitgeleverd met een standaard inrichting. Vanuit de app loggen onze medewerkers in en we kunnen aan de achterkant van het systeem iedereen, naar zijn of haar functie, de juiste autorisatie geven.”

Klaar voor de toekomst met VoIP & Workspace

Dion van Rijsten, ICT Adviseur Arcus IT: “We werken op veel vlakken samen. Niet alleen tussen onze organisaties zelf, maar ook met verschillende partners. Zo vullen we elkaar aan. Door onze nauwe samenwerking voelt het alsof we collega’s zijn. Zijn ze op zoek naar nieuwe functionaliteiten, dan draaien we eerst een pilot totdat iedereen tevreden is. Een voorbeeld hiervan is de overgang naar een online werkplek (Workspace). We hebben alles dusdanig ingericht dat alles naadloos op elkaar aansluit, hierin werken we optimaal samen.”

Cees de Boer: “Voor onze communicatie stappen we straks over naar VoIP. Dit levert ons vele voordelen op. Zo besparen we niet alleen op hardware, maar draait onze telefooncentrale ook veilig in de cloud. Het is een flexibele oplossing die gemakkelijk meegroeit met onze stichting. Ook zijn we bezig met de migratie naar Workspace. Door middel van Single Sign-On (SSO) hoeven medewerkers maar één keer in te loggen om toegang te krijgen tot hun benodigde applicaties. Het gemak van Office 365 dat iedereen met de zogeheten ‘tegels’ zijn eigen online werkplek inricht met uitsluitend software en applicaties die hij nodig heeft. Het voordeel daarvan is dat men eenvoudig én efficiënter werkt in een overzichtelijk dashboard.”

Arcus IT realiseert rendement

Sinds de samenwerking met Arcus IT heeft Nusantara haar ICT volledig op orde. Cees de Boer: “We werken met een elektronisch patiëntendossier en onze medewerkers moeten daarom altijd op het netwerk kunnen vertrouwen. Voorheen ging alles nog met pen en papier of moesten we lijsten printen, nu werken we digitaal. Dat levert een enorme besparing op, in tijd én kosten. Ook verkleint het de kans op datalekken, doordat men niet meer zo snel privacygevoelige informatie bij de printer laat liggen, omdat ze alles digitaal bij zich dragen. Onze netwerken zijn verbeterd, de configuratie van onze systemen verloopt soepel en alle processen hebben we samen helder in beeld gebracht. Doordat we iedere keer weer stappen maken met onze ICT, het efficiënter inrichten – online én offline – behalen we ook meer rendement.  Online én offline besparen we op onze IT kosten. Op die manier halen we ook nog eens concreet rendement uit de oplossingen van Arcus IT.

Bent u benieuwd hoe we meer rendement realiseren voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Whitepaper

Ontdek jouw roadmap naar de online werkplek

BEKIJK DEZE ANDERE CASES